3.3.1 Popis produktu
V této části si musíte uvědomit, že produkt nepopisujete pro zákazníka, ale pro investora. Proto se nesnažte z vašeho podnikatelského plánu udělat produktovou prezentaci. Investora v této fázi rozhodně nebude zajímat detailní princip fungování vašeho vynálezu nebo nějaké chemické vzorce, které k jeho výrobě vedly. Do podnikatelského plánu uveďte všechny důležité informace o produktu, ale dodržujte stručný styl. Zaměřte se hlavně na otázky CO a KOMU váš produkt přináší či jaký problém řeší.
Investorům (stejně tak i zákazníkům) budete těžko nabízet (prodávat) technologii nebo know-how samotné, ale musíte nabídnout nějaké řešení problému, přidanou hodnotu nebo naopak úsporu nákladů, času apod. To jsou důležité vlastnosti a čím více takových najdete a uvedete, tím bude zřejmější, že váš plán bude mít reálnou šanci na úspěch.
Neuvádějte ovšem jen nudný popis produktu, ale použijte grafiku - fotografii, kresbu, plánek apod. U produktů, které se budou prodávat zabalené, zahrňte do plánu fotografii produktu bez obalu i s obalem, jelikož obal hraje při prodeji velkou roli. Pokud už váš produkt byl někde použit, přidejte fotografii realizace u zákazníků (nejlépe i se spokojeným zákazníkem). Pokud plánujete vlastní výrobnu nebo prodejnu, přidejte její fotografie, případně i okolí, pokud je to vhodné. Některé plány je účelné doplnit ukázkou (např. odkaz na produktové video nebo demo verzi softwaru). Pokud o vašem produktu vyšel článek (který jste nepsali vy, ale nezávislý autor), můžete jej přidat do příloh. Zkrátka využijte všech možností, jak investorovi váš produkt co nejblíže představit (avšak stále myslete na to, že investor si nebude daný produkt kupovat, ale naopak on bude s vámi na prodejích vydělávat).
Čím reálnější podobu vašeho produktu investorovi představíte, tím reálnější šanci na získání investice máte. Klasickým problémem je, když přijdete za investorem ve chvíli, kdy ještě produkt není vůbec připraven. Jelikož váš produkt bude ten, který má generovat tržby a zisky, měl by být při představení investorovi alespoň v takové fázi, která umožňuje vyzkoušení jeho základních vlastností. Fáze rozpracování vašeho produktu je důležitá - čím více je produkt připravený k uvedení na trh (nebo dokonce je už prodáván), tím je riziko pro investora nižší a tím pádem máte větší šanci na získání investice.
Pokračovat můžete na další kapitolu: 3.3.2 Cena